محل لوگو

مقاله نقش حسابداری بهای تمام شده در بخش انرژی


نقش حسابداری‌بهای‌تمام‌شده در بخش انرژی

شهلا عباس‌زاده مینق1 *

خالد یزدانی علویان2**

1- عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی دانشوران تبریز

2- کارشناس حسابداری از موسسه آموزش عالی دانشوران تبریز

* نویسنده و استاد راهنمای مقاله

** نویسنده مسئول مقاله

 

چکیده

مدیران سطوح مختلف سازمانی از دانش حسابداری در تصمیم‌گیری‌های مهم خود بهره می‌برند این عامل باعث می‌شود تا دانش حسابداری با تقویت خود بتواند مناسبترین اطلاعات را در اختیار مدیران قرار دهد. امروزه انرژی مهمترین نیاز جامعه بشری بوده و درصورتی که حسابداری، اطلاعات لازم را در این زمینه تهیه نماید، می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای حل یکی از مهمترین چالشهای جامعه باشد.

هدف از این مقاله تشریح حسابداری بهای تمام شده انرژی اعم از هیدروالکتریسیته، هسته­ای ، نفت، گاز و منابع طبیعی می­باشد همچنین اطلاعاتی که نیاز مدیران را در راستای اتخاذ تصمیم در ارتباط با هزینه های ساخت نیرو گاه، نحوه جمع آوری اطلاعات و پیاده سازی مراکز هزینه و بهای تمام شده انرژی اتلاف شده برطرف می­نماید، ارائه می­شود.

در نهایت این نتیجه حاصل شد که مدیریت در بررسیهای مربوط به انتخاب نوع انرژی باید به موارد هزینه­بر توجه خاصی نماید همچنین دریافتیم برای اداره بهتر سایت انرژی از بین روشهای مختلف هزینه یابی انرژی، مناسبترین روش، هزینه یابی انعطاف پذیر می­باشد.


مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 126

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما